Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου το 1976. Απέκτησε το Πτυχίο Πιάνου και το Δίπλωμα Πιάνου, και τα δύο με βαθμό Άριστα Παμψηφεί, με καθηγητές τον Παύλο Βεντούρα και την Κλέλια Τοπάλογλου. Σπούδασε επίσης Ανώτερα Θεωρητικά και απέκτησε το Πτυχίο Αρμονίας με καθηγητή τον Σπύρο Κλάψη.

Ξεκίνησε να διδάσκει πιάνο το 1982. Από το 1985 ως το 1990 δίδαξε στο Εθνικό Ωδείο και από το 1990 μέχρι πρόσφατα στο Ωδείο «Alex Tournaissen». Το 1998 παρουσίασε τη μέθοδο «Το Πιάνο», για τα πρώτα βήματα της εκμάθησης του Πιάνου, αποτελούμενη από δύο βιβλία και με περιεχόμενο σχετικό με τη μουσική ανάγνωση και τις τεχνικές ασκήσεις.

Από το 1984 και σε συνεργασία με καθηγητές άλλων μουσικών οργάνων, μελέτησε με τελοιόφοιτους μαθητές και δίδαξε τεχνικές Έκφρασης και Εκτέλεσης. Επίσης συνόδεψε ένα μεγάλο αριθμό από αυτούς στις Διπλωματικές Εξετάσεις τους.

Από αυτόν τον τομέα προέκυψαν πολλές συναυλίες Μουσικής Δωματίου, καθώς και δύο πολύχρονες συνεργασίες ζωντανών εμφανίσεων και ηχογραφήσεων με τον Θοδωρή Λυκουρόπουλο (βιολί) και τον Γιάννη Μανιατόπουλο (κιθάρα), αμφότεροι αναγνωρισμένοι σολίστες και καθηγητές.

Από το 1984 έδωσε ατομικά ρεσιτάλ αλλά συνεργάστηκε επίσης με άλλους μουσικούς πέρα από τα πλαίσια της Μουσικής Δωματίου. Συνόδεψε σε ζωντανές εμφανίσεις διάφορες χορωδίες όπως την «Franz Liszt» της «Μουσικής Ακαδημίας Λίστ» της Βουδαπέστης και την πολυβραβευμένη σε Ελλάδα και εξωτερικό χορωδία «Φίλοι της Μοντέρνας Μουσικής» του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Συνεργάστηκε επίσης για αρκετά χρόνια με τους συνεργαζόμενους με την Εθνική Λυρική Σκηνή σολίστες Ηλία Τηλιακό και Τζίνα Φωτεινοπούλου σε ατομικές τους εμφανίσεις και ηχογραφήσεις. Με τη Τζίνα Φωτεινοπούλου επίσης συνεργάστηκαν για 2 κύκλους εμφανίσεων με το διεθνούς φήμης κουιντέτο χάλκινων πνευστών «Melos Brass» και το «Jazz Trio», όπου ο Μιχάλης Χαβαντάς ενορχήστρωσε και μέρος της μουσικής. Το 2004, και πάλι με τη Τζινα Φωτεινοπούλου ως σολίστα, ενορχήστρωσε μέρος της μουσικής, διηύθυνε την ορχήστρα και είχε την εκτέλεση της παραγωγής του δίσκου «Τα Χρώματα του Ανέμου» («Colors of the Wind»), μιας παραγωγής των Special Olympics. Μέρος αυτού του project παρουσιάστηκε το 2003 στο Μέγαρο Μουσικής σε συνεργασία των δύο καλλιτεχνών με την παιδική ορχήστρα της ΕΡΤ και τον Στέφανο Κορκολή.

Το 1990 ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική συνοδεία χορού. Από τότε αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του σε αυτόν τον τομέα. Ειδικεύτηκε σε πολλούς τομείς (Κλασσικός, Μοντέρνος και Σύγχρονος χορός, Κάρακτερ, Αυτοσχεδιασμός, Jazz). Η πρώτη επαφή ήταν στη Σχολή Ντιάνας Θεοδωρίδου. Από τότε συνεργάστηκε με ένα πολύ μεγάλο αριθμό σχολών χορού, είτε για μαθήματα είτε για τις εξετάσεις. Την περίοδο 1990-1993 εργάστηκε στην ΚΣΟΤ (γνωστότερη ως Κρατική Σχολή Χορού). Το 1990 ξεκίνησε συνεργασία με τον ISTD (Imperial Society of Teachers of Dance – έδρα στο Λονδίνο), και το 1992 με την RAD (Royal Academy of Dance – έδρα στο Λονδίνο), δύο από τους μεγαλύτερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς με παγκόσμια καλλιτεχνική εμβέλεια και εξάπλωση των μεθόδων τους. Η συνεργασία συνεχίζεται μέχρι σήμερα και ο Μιχάλης Χαβαντάς συνοδεύει όλες τις επίσημες επαγγελματικές εξετάσεις των δύο οργανισμών, καθώς και όλα τα επίσημα σεμινάρια τους, ενώ συνοδεύει και τις παιδικές-ερασιτεχνικές εξετάσεις σε μεγάλο αριθμό σχολών σε όλη την Ελλάδα. Από το 1990 διδάσκει το μουσικό μέρος σην προετοιμασία καθηγητών χορού κάθε συστήματος και σχολής. Στα πλαίσια της απόκτησης διπλώματος διδασκαλίας χορού των οργανισμών ISTD και RAD, έχει διδάξει, προετοιμάσει και συνοδέψει τις εξετάσεις σε περισσότερες από 600 υποψήφιες. Από το 2006 συμμετέχει μόνιμα στο διδακτικό πρόγραμμα CBTS της RAD, όπου μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 100 υποψήφιοι. Το 2008 ολοκλήρωσε και παρουσίασε το «Rhythm Section», μια μέθοδο για τη βασική μουσική θεωρητική γνώση του χορού, που περιλαμβάνει: Ρυθμό/Ρυθμολογία και τη διδασκαλία τους, χρονική ανάλυση κίνησης και τη χρήση της στην ανατομία, στη δημιουργία προόδου ασκήσεων αλλά και την ανάπτυξη της τεχνικής ικανότητας, και τέλος μελέτη και ανάλυση των στοιχείων κίνησης-χώρου-χρόνου και την χρήση τους στην έκφραση τη δημιουργικότητα και τη χορευτική σύνθεση. Από τότε, η διδασκαλία του και τα σεμινάρια του βασίζονται σε αυτή τη μέθοδο.

Το 2002 ξεκίνησε συνεργασία με τον Daniel Lommel ως καθηγητή, (κορυφαίος χορευτής του Maurice Béjart, μετέπειτα καλλιτεχνικός συνδιευθυντής στα Μπαλλέτα του 20ου Αιώνα, χορευτικό ντουέτο του Rudolf Noureyev για 8 χρόνια και δημιουργός του «Αέναον Χοροθέατρο»). Το 2003 συνέθεσε για το Αέναο Χοροθέατρο τη «Φαντασία του Πελάγου», που χρησιμοποιήθηκε ως προσθήκη στο έργο του Daniel Lommel «Αποσπάσματα Έρωτα» πάνω σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι. . Η συνεργασία τους στο εκπαιδευτικό επίπεδο και στην χορευτική ομάδα συνεχίζεται έως σήμερα.

Το 2004 συνεργάστηκε με την Royal Academy για τον παγκόσμιο διαγωνισμό νέων χορευτών Genée International Ballet Competition. Συμμετείχε στην προετοιμασία, τον ημιτελικό διαγωνισμό και στον τελικό διαγωνισμό που έλαβε χώρα στο Ηρώδειο.

Από το 2004 έως το 2007 εξέδωσε 4 μουσικά άλμπουμ με μουσική για το μάθημα του χορού, με την καινοτομία της ύπαρξης μουσικής σε πολλαπλές ταχύτητες. Το τελευταίο από αυτά το «My World», είναι μια ειδική προσέγγιση του μαθήματος των μικρών παιδιών όπου όλες οι ασκήσεις και τα παιχνίδια είναι μέρος μιας κεντρικής ιστορίας, ενός μύθου που διαρκεί από την είσοδο στην τάξη μέχρι και το τέλος του μαθήματος.

Το 2014 και μετά από προετοιμασία 3 ετών, θα αρχίσει να λειτουργεί ο διαδικτυακός τόπος musicindanceclass.com, που σχεδίασε και οργάνωσε ο ίδιος. Ένα μεγάλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει εκτεταμένο οπτικοακουστικό υλικό, μουσική για το μάθημα του χορού, όλη την διδασκαλία και κάθε απαραίτητη γνώση και πληροφορία για αυτό το θέμα, καθώς και δημιουργία εκπαιδευτικών projects σε συνεργασία με σχολεία και καθηγητές από όλο τον κόσμο. Η φιλοδοξία του προγράμματος είναι να ενώσει τη γνώση και την προσπάθεια ανθρώπων από όλο τον κόσμο, να προσφέρει όλη την απαραίτητη μουσική για ένα προηγμένο μάθημα χορού αλλά και να προωθήσει την ανάγκη για χρήση ζωντανής μουσικής στα μαθήματα.